Op één van de mooiste plekjes van de Sallandse Heuvelrug ligt restaurant en hotel De Swarte Ruijter. In een sfeervolle, rietgedekte villa uit de jaren ’30 ontvangen Esther en Erik de Mönnink hun gasten met persoonlijke aandacht en culinaire klasse. Hun restaurant is bekroond met een Michelin-ster en biedt een unieke ervaring, zowel binnen als buiten op het terras. En voor wie wil blijven overnachten, zijn er tien stijlvolle hotelkamers die rust en comfort uitstralen.
“Wij willen onze gasten kwaliteit en rust bieden.” vertelt Esther. “Daar hoort een goed werkende IT-omgeving bij. We zochten een IT-partner waar we altijd op kunnen rekenen en die hebben we in Connectium gevonden.”
Op zoek naar een IT-partner in de buurt
Begin dit jaar stapte De Swarte Ruijter over op een nieuw kassasysteem. Voorheen verzorgde de kassaleverancier ook het IT-beheer, maar toen hun vaste contactpersoon het bedrijf verliet, bleek er niemand beschikbaar om die rol over te nemen. “Toen wisten we: het is tijd voor een nieuwe IT-partner.” vertelt Esther.
“Veel kan op afstand, maar we wilden liever een IT-partner in de buurt. Iemand die snel kan komen als er iets met de hardware is. En het gaf ons meer vertrouwen als er een groter team achter zit dan één persoon.”
Tijdens hun zoektocht kwamen ze uit bij Connectium. “We namen contact op en Willem Jan kwam langs. Hij nam de tijd om alles rustig uit te leggen. Dat gaf meteen een goed gevoel.”
Volledige overstap naar de cloud
De Swarte Ruijter werkte hiervoor met een server op locatie. Het kassasysteem draaide deels al in de cloud, maar toen dat volledig overging, was het moment daar om ook de rest van de IT-omgeving aan te pakken. “We wilden het goed regelen en in één keer de overstap maken.” vertelt Esther. “Het was tijd voor vernieuwing. We willen met de tijd mee en werken in een omgeving die klaar is voor de toekomst. Samen met Connectium hebben we alles naar Microsoft 365 gebracht.”
Connectium begeleidde de overgang stap voor stap. “Alles was goed voorbereid, waardoor de overgang soepel verliep.” zegt Esther. “Ze hadden het zo ingericht dat het nog veel leek op ons oude systeem. Daardoor was het direct herkenbaar en makkelijk in gebruik. Ondanks de veranderingen konden we er meteen mee aan de slag.”
Naast de overstap naar Microsoft 365 heeft Connectium ook alle andere IT-zaken in beheer genomen zoals hardware, glasvezel en WiFi.
"Als de IT niet werkt, merken onze gasten dat meteen. Daarom is het belangrijk dat alles goed staat." Esther
Snel schakelen bij storingen
Hardwareproblemen komen nooit gelegen. Zo ook laatst bij de Swarte Ruijter. Het vergaderscherm viel ineens uit, net voor een belangrijke afspraak de volgende ochtend. “Ik belde Connectium en vroeg of zij hierin iets konden betekenen. Tot mijn verbazing was het diezelfde avond al geregeld. Echt geweldig. Zo kon ik mijn gasten gewoon ontvangen zoals gepland.” vertelt Esther.
IT als ruggengraat van het bedrijf
IT is voor De Swarte Ruijter geen bijzaak. “Zo’n 90 procent van onze boekingen komt online binnen.” vertelt Esther. “Maar ook op de werkvloer maken we er veel gebruik van. Denk aan reserveringen die we digitaal verwerken, de schermen in de vergaderruimtes, goede WiFi voor onze gasten en bestellingen die vanuit de bediening meteen naar de keuken gaan. Als de IT niet werkt, merken onze gasten dat meteen. Daarom is het belangrijk dat alles goed staat.”
Een goede start van een fijne samenwerking
Esther is blij met de keuze voor Connectium. “We werken nog maar een paar maanden samen, maar het bevalt heel goed. Ze denken mee, luisteren naar onze feedback en ondernemen direct actie. We hebben één vast aanspreekpunt. Als ik bel, krijg ik direct iemand te pakken. Of ik word snel teruggebeld. Dat werkt heel prettig.”
Met Connectium als IT-partner kijkt De Swarte Ruijter vol vertrouwen naar de toekomst. De IT-omgeving staat stevig, zodat Esther en Erik zich kunnen focussen op wat ze het liefste doen: hun gasten een onvergetelijke beleving bieden.
Wil je eens kennismaken en zien wat Connectium voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul het contactformulier in en we nemen snel contact met je op.
Je kunt natuurlijk ook bellen met 0548722045 of mailen met
De Swarte Ruijter is een sfeervol restaurant en hotel op de Sallandse Heuvelrug. Met een Michelin-ster, gastvrije service en stijlvolle tuinkamers biedt het de perfecte plek voor een culinaire beleving en ontspannen verblijf.