VoIP: dé flexibele telefooncentrale in de cloud

Ben je op zoek naar een moderne, flexibele telefooncentrale en wil je besparen op de belkosten in je organisatie? Dan heeft Connectium de ideale oplossing voor je. Als gecertificeerd Xelion-partner kun je bij ons namelijk terecht voor VoIP telefonie. Dat heeft verschillende voordelen, waaronder dat je altijd en overal kunt bellen, dat je bespaart op je belkosten én dat je van veel handige features geniet.

Scroll gerust verder voor prijzen en meer informatie over de VoIP oplossing.

Wat kost VoIP telefonie?

Voor een vaste, aantrekkelijke prijs per maand per gebruiker maak je gebruik van een rijk pallet aan mogelijkheden. Wat dacht je van keuzemenu’s, wachtrijen en wachtmuziek? 

Bekijk hieronder de VoIP-pakketten, gesprekstarieven en overige kosten.

VoIP standaard

€6,20

Per maand/gebruiker

VoIP onbeperkt

€15,- 

Per maand/gebruiker

*Verbruik volgens het principe fair use policy. Alle prijzen op deze pagina zijn exclusief BTW.

Gesprekstarieven VoIP

Type gesprekTarief per minuutStarttarief
Onderlinge belminuten
Gratis
Gratis
Vaste nummers Nederland
€0,0207
€0,0259
Mobiele nummers Nederland
€0,0720
€0,0259
Vaste nummers buitenland
Op aanvraag
Op aanvraag
Mobiele nummers buitenland
Op aanvraag
Op aanvraag

Overige VoIP kosten

SIP Trunk
€6,20 p/m
NL telefoonnummer
€1,55 p/m
10 nummerblok
€5,20 p/m
100 nummerblok
€20,68 p/m
Telefoontoestel
Vanaf €80,-

Wat is VoIP?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. De letterlijke vertaling is ook wel: ‘stem over het internet’. Dit houdt in dat je belt via het internet. Voor VoIP telefonie worden verschillende termen gebruikt. Waarschijnlijk heb je ook wel eens gehoord van ‘internet telefonie’ en ‘bellen in de cloud’.

Met de VoIP telefonie oplossing is de analoge en digitale lijn verleden tijd. VoIP is het nieuwe bellen.

Hoe werkt bellen via VoIP?

Bij VoIP telefonie worden gesprekken verpakt in kleine datapakketten. Deze datapakketten worden razendsnel via het internet getransporteerd naar het ontvangende toestel.

Vervolgens worden ze omgezet naar analoog, zodat je de boodschap kan horen. Omdat dit zo snel gaat ervaar je geen vertraging tijdens het gesprek. 

Functionaliteiten

Ervaar de vele functionaliteiten van VoIP telefonie

  • Bellijsten

    Als de telefoniste niet in staat is om op te nemen kan de telefoon overgaan bij een of meerdere collega´s.

  • Gespreksopname

    Alle gesprekken worden automatisch opgenomen en standaard 7 dagen bewaard.

  • Adresboek

    Een uitgebreid adressenboek waarin je op verschillende manieren kunt zoeken. Het adressenboek is ook op de smartphone beschikbaar.

  • Rapportages en wallboard

    Maandelijks automatisch een mail met een begrijpelijke rapportage over de bereikbaarheid van de organisatie.

  • Presentielijst

    Je ziet in één oogopslag welke collega’s aanwezig zijn, wie telefonisch in gesprek is en wie niet gestoord wil worden.

  • Groepsgesprekken

    Het opzetten van een groepsgesprek is eenvoudig voor iedereen die met de Xelion softphone werkt.

    Werk nog makkelijker dankzij VoIP

    • Telefooncentrale in de cloud

    • Gespreksopname

    • Beschikbaarheid tonen

    • Koppel CRM-systeem of andere pakketten

    • Wachtrij inclusief muziek

    • Mobiele koppeling 

    • Openingstijden

    • Locatie afhankelijk

    • Gemakkelijk doorschakelen

    VoIP gecombineerd met Microsoft Teams

    Veel bedrijven willen bellen met Microsoft Teams, maar dan wel met behoud van alle Xelion functies die ze gewend zijn. En dat is mogelijk met VoIP van Xelion. Daarnaast is het ook mogelijk om elke gebruiker een op maat gemaakte oplossing aan te bieden omdat vaak niet elke medewerker gebruik maakt van Teams. Zo hoeven er geen overbodige licenties aangeschaft te worden.

    Meer informatie over de koppeling met Teams? Wij leggen het graag uit!

    VoIP telefonie geregeld via een app

    Telefonie geregeld via een app

    VoIP telefonie van Connectium betekent dat je ook gebruik kunt maken van een handige app. In deze app (iOS en Android) worden zakelijk en privé gescheiden.

    Ook is de app gekoppeld met je adresboek, waardoor je nooit meer dubbel gegevens hoeft in te voeren. En tot slot vind je in de app overzichtelijke rapportages die in een oogopslag de bereikbaarheid laten zien.

    Benodigheden VoIP

    Wil je gebruik maken van VoIP telefonie? Dan zijn slechts vijf dingen onmisbaar:

    • VoIP abonnement
    • Telefoonnummer
    • VoIP telefoon
    • SIP Trunk
    • Stabiele internetverbinding

    Onze experts helpen je graag met VoIP telefonie. 

    VoIP telefonie voor jouw (MKB) bedrijf

    VoIP telefonie is eenvoudig door ons in te richten. Je wordt volledig ontzorgd. Ook kunnen wij de VoIP telefonie integreren met je werkplek in de cloud, je softwarepakketten en je mobiele telefonie. Daardoor wordt de zakelijke communicatie in jouw organisatie vele malen efficiënter. Lees nog meer voordelen van VoIP telefonie in onze blog '9 belangrijke voordelen van VoIP telefonie'. 

    Meer informatie? Neem contact met ons op. Wij leggen je graag alle mogelijkheden op het gebied van VoIP telefonie uit.


    Veel gestelde vragen over VoIP

    Ben ik nog bereikbaar als mijn netwerk uitvalt?

    Als het netwerk uitvalt ben je nog bereikbaar. Wij zorgen ervoor dat alle inkomende telefoongesprekken tijdens een storing worden doorgeschakeld naar je smartphone. Zo blijf je bereikbaar op je vaste nummer.

    Kan ik VoIP bellen zonder een telefoontoestel?

    Je kunt via VoIP bellen zonder een telefoontoestel. Je belt dan via een softphone, een applicatie die geïnstalleerd is op de pc of smartphone.

    Werkt VoIP ook als de andere geen VoIP oplossing heeft?

    Ja zeker! Ook als iemand anders geen VoIP heeft kun je gewoon bellen.

    Heb ik altijd een internetverbinding nodig?

    Om VoIP te kunnen bellen heb je altijd een internetverbinding nodig.

    Kan ik mijn eigen telefoonnummer(s) behouden?

    Ja dat is zeker mogelijk. Xelion is zelfs provider afhankelijk, waardoor het nog eenvoudiger is om over te stappen. Het is belangrijk om van te voren te bepalen welke nummers je wilt behouden. Niet-geporteerde telefoonnummers komen namelijk te vervallen.

    Kan ik mijn telefoontoestellen blijven gebruiken als ik overstap naar VoIP?

    Dat kan indien de telefoontoestellen beschikken over een internetaansluiting en compatible zijn met Xelion.  

    Meer weten?

    Neem contact
    met ons op

    Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

    Gerelateerde klantcases

    OWK Ramen & Deuren
    Klantcases

    OWK Ramen & Deuren

    “Connectium snapt hoe belangrijk de IT-omgeving voor ons is en reageert altijd snel."
    Haase Bouw
    Klantcases

    Haase Bouw

    "We zetten samen telkens weer de juiste stappen richting een professionelere IT-omgeving.”
    De Jong Betonvloeren
    Klantcases

    De Jong Betonvloeren

    "Het mooiste vind ik nog dat de snelle service in de afgelopen jaren, ondanks de groei van Connectium, hetzelfde is gebleven.”

    Blijf op de hoogte
    van de laatste trends


    Onze klanten
    Over connectium
    © Connectium. Alle rechten voorbehouden. Ontwerp en realisatie door Identiteit & Media.