9 belangrijke voordelen van VoIP telefonie

Bellen via internet, ook wel VoIP telefonie, is de perfecte oplossing voor bedrijven die voor een scherpe prijs hun telefonie willen professionaliseren. VoIP brengt vele voordelen met zich mee. Zo is VoIP bellen aanzienlijk goedkoper dan traditionele telefonie. Maar er zijn nog veel meer voordelen: met VoIP telefonie beschik je over een eigen keuzemenu die klanten direct naar de juiste afdeling leidt, kun je gemakkelijk gesprekken intern doorverbinden en ben je met het vaste nummer overal bereikbaar middels de app op je smartphone of PC.

Kortom: VoIP telefonie is dé moderne en flexibele telefooncentrale in de cloud waar je mee wil werken.

In deze blog leggen we je alle voordelen uit van VoIP telefonie en waarom je als ondernemer er vandaag nog gebruik van wil maken.

De 9 voordelen van VoIP telefonie

Als je overstapt naar VoIP ervaar je direct vele voordelen. Wij hebben alle voordelen voor je op een rijtje gezet:

Voordeel 1: Altijd en overal bereikbaar met VoIP

Laten we beginnen met het eerste voordeel van VoIP. Met VoIP bellen ben je altijd en overal bereikbaar. In tegenstelling tot een analoge verbinding. Doordat met VoIP gebeld kan worden via de PC of de bijbehorende app op je smartphone, heb je overal de mogelijkheid om je ‘vaste’ telefoon op te nemen of er mee te bellen. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding.

Daarnaast hoef je je ook geen zorgen te maken tijdens een internetstoring. De inkomende oproepen worden automatisch doorgeschakeld naar je smartphone. Zo blijf je bereikbaar op je vaste nummer.

Voordeel 2: Integreer softwarepakketten en CRM-systemen met VoIP

Een andere voordeel, die zeker niet mag ontbreken, is het integreren van softwarepakketten en CRM-systemen met je VoIP telefooncentrale.  

Hoe werkt dit? Bij een inkomend telefoongesprek worden naam, organisatie en telefoonnummer zichtbaar op jouw pc of smartphone. Je weet daardoor direct wie er belt naar jouw organisatie. Daarnaast is er een mogelijkheid dat de klantpagina vanuit het softwarepakket direct wordt geopend zodra een klant belt.   

Voordeel 3: Bespaar belkosten met VoIP

Het derde voordeel is dat je met VoIP bellen belkosten bespaart. Bellen via het internet is namelijk veel goedkoper. Je hebt daarnaast geen analoge lijn of bij elke werkplek fysieke telefoontoestellen nodig. Zo hoeft er bij nieuwbouw bijvoorbeeld geen telefoonnetwerk meer worden aangelegd.

Voordeel 4: Onbeperkt gelijktijdig gesprekken voeren

Met VoIP bellen kan er een onbeperkt aantal gesprekken tegelijk over één netwerkverbinding worden gevoerd. Dit in tegenstelling tot een analoge lijn of ISDN-lijn.

Voordeel 5: Handige VoIP-telefooncentrale

Met VoIP is het mogelijk je eigen belplan in te richten. Een bandje die afspeelt na openingstijden, een keuzemenu zodat klanten meteen bij de juiste afdeling terecht komen en gesprekken gemakkelijk intern doorverbinden. Er zijn nog meer veel meer mogelijkheden met VoIP. Jij bepaalt zelf welke je wilt toepassen. 

Voordeel 6: Behoud je eigen telefoonnummer

Wil je overstappen naar VoIP telefonie? Dan is het mogelijk je eigen nummer te behouden.

Voordeel 7: Schaalbaarheid van VoIP-gebruikers  

Het aantal VoIP-gebruikers is gemakkelijk op- en af te schalen. Begint er een nieuwe collega? Dan kan de collega snel worden voorzien van een nieuw VoIP-account.

Voordeel 8: Gebruikersgemak

Eén van de voornaamste redenen dat bedrijven overstappen naar VoIP is het gebruikersgemak. Er zijn talloze mogelijkheden, zoals de app, het keuzemenu en integratie van je CRM-pakket, die zorgen voor gemak tijdens je werkzaamheden. 

Voordeel 9: VoIP is toekomstbestendig

Ten slotte is VoIP toekomstbestendig. De voornaamste reden hiervoor is dat we tegenwoordig alles via het internet doen en aanbieders van telefonie zich ook steeds minder richten op de traditionele telefonie. Ook beschik je met VoIP telefonie over veel meer mogelijkheden, zoals gesprekstatistieken, koppeling met CRM-systeem en de mogelijkheid tot het opnemen van gesprekken.

Waarom kiezen voor VoIP telefonie?

Er zijn genoeg redenen om te kiezen voor VoIP telefonie: je kunt altijd en overal bellen, bespaart op je belkosten én geniet van veel handige features. Bovendien hoeft er geen nieuwe infrastructuur en telefoniecentrale geïmplementeerd te worden voordat je met VoIP telefonie kunt starten. Ook is het mogelijk om belrapportages in te zien en daarop in te spelen. Conclusie: VoIP is dé manier om zakelijk te bellen.

Zakelijk bellen met VoIP 

Als gecertificeerd Xelion-partner kun je bij ons terecht voor VoIP telefonie. VoIP telefonie is door ons heel eenvoudig in te richten binnen jouw organisatie. Je wordt volledig ontzorgd. Ook kunnen wij VoIP telefonie integreren met je werkplek in de cloud, je softwarepakketten of smartphone. De zakelijke communicatie wordt daardoor vele malen efficiënter.

Benieuwd naar de mogelijkheden van VoIP telefonie voor jouw organisatie? Neem contact met ons op.

Gerelateerd

Blijf op de hoogte
van de laatste trends


Onze klanten
Over connectium
© Connectium. Alle rechten voorbehouden. Ontwerp en realisatie door Identiteit & Media.