Voordelen van VoIP telefonie

Bellen via internet, ook wel VoIP telefonie, is de perfecte oplossing voor bedrijven die voor een scherpe prijs hun telefonie willen professionaliseren. VoIP brengt vele voordelen met zich mee. Zo is VoIP bellen aanzienlijk goedkoper dan traditionele telefonie. Maar er zijn nog veel meer voordelen: met VoIP telefonie beschik je over een eigen keuzemenu die klanten direct naar de juiste afdeling leidt, kun je gemakkelijk gesprekken intern doorverbinden en ben je met het vaste nummer overal bereikbaar middels de app op je smartphone of PC.

Kortom: VoIP telefonie is dé moderne en flexibele telefooncentrale in de cloud waar je mee wil werken.

In deze blog leggen we je alle voordelen uit van VoIP telefonie en waarom je als ondernemer er vandaag nog gebruik van wil maken. 

De 9 voordelen van VoIP telefonie

Als je overstapt naar VoIP ervaar je direct vele voordelen. Wij hebben alle VoIP voordelen voor je op een rijtje gezet:

  1. Altijd en overal bereikbaar met VoIP
  2. Integreer softwarepakketten en CRM-systemen met VoIP
  3. Bespaar belkosten met VoIP
  4. Onbeperkt gelijktijdig gesprekken voeren
  5. Handige VoIP-telefooncentrale
  6. Behoud je eigen telefoonnummer
  7. Schaalbaarheid van VoIP-gebruikers 
  8. Gebruikersgemak
  9. VoIP is toekomstbestendig

Voordeel 1: Altijd en overal bereikbaar met VoIP

Laten we beginnen met het eerste voordeel van VoIP. Met VoIP bellen ben je altijd en overal bereikbaar. In tegenstelling tot een analoge verbinding. Doordat met VoIP gebeld kan worden via de PC of de bijbehorende app op je smartphone, heb je overal de mogelijkheid om je ‘vaste’ telefoon op te nemen of er mee te bellen. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding.

Daarnaast hoef je je ook geen zorgen te maken tijdens een internetstoring. De inkomende oproepen worden automatisch doorgeschakeld naar je smartphone. Zo blijf je bereikbaar op je vaste nummer.

Voordeel 2: Integreer softwarepakketten en CRM-systemen met VoIP

Een andere voordeel, die zeker niet mag ontbreken, is het integreren van softwarepakketten en CRM-systemen met je VoIP telefooncentrale. Er zijn al verschillende pakketten geïntegreerd. Wil je weten of jouw pakket geïntegreerd kan worden? Neem dan even contact op. 

Hoe werkt dit? Bij een inkomend telefoongesprek worden naam, organisatie en telefoonnummer zichtbaar op jouw pc of smartphone. Je weet daardoor direct wie er belt naar jouw organisatie. Daarnaast is er een mogelijkheid dat de klantpagina vanuit het softwarepakket direct wordt geopend zodra een klant belt. 

Voordeel 3: Bespaar belkosten met VoIP

Het derde voordeel is dat je met VoIP bellen belkosten bespaart. Bellen via het internet is namelijk veel goedkoper. Je hebt daarnaast geen analoge lijn of bij elke werkplek fysieke telefoontoestellen nodig. Zo hoeft er bij nieuwbouw bijvoorbeeld geen telefoonnetwerk meer worden aangelegd.

Voordeel 4: Onbeperkt gelijktijdig gesprekken voeren

Met VoIP bellen kan er een onbeperkt aantal gesprekken tegelijk over één netwerkverbinding worden gevoerd. Dit in tegenstelling tot een analoge lijn of ISDN-lijn.

Voordeel 5: Handige VoIP-telefooncentrale

Met VoIP is het mogelijk je eigen belplan in te richten. Een bandje die afspeelt na openingstijden, een keuzemenu zodat klanten meteen bij de juiste afdeling terecht komen en gesprekken gemakkelijk intern doorverbinden. Er zijn nog meer veel meer mogelijkheden met VoIP. Jij bepaalt zelf welke je wilt toepassen. 

Demo voip telefonie

Met een demo kun je het pas écht zien

Laat je gegevens achter en we zullen binnen één werkdag contact opnemen. 

Voordeel 6: Behoud je eigen telefoonnummer

Wil je overstappen naar VoIP telefonie? Dan is het mogelijk je eigen nummer te behouden.

Voordeel 7: Schaalbaarheid van VoIP-gebruikers  

Het aantal VoIP-gebruikers is gemakkelijk op- en af te schalen. Begint er een nieuwe collega? Dan kan de collega snel worden voorzien van een nieuw VoIP-account.

Voordeel 8: Gebruikersgemak

Eén van de voornaamste redenen dat bedrijven overstappen naar VoIP is het gebruikersgemak. Er zijn talloze mogelijkheden, zoals de app, het keuzemenu en integratie van je CRM-pakket, die zorgen voor gemak tijdens je werkzaamheden. 

Voordeel 9: VoIP is toekomstbestendig

Ten slotte is VoIP toekomstbestendig. De voornaamste reden hiervoor is dat we tegenwoordig alles via het internet doen en aanbieders van telefonie zich ook steeds minder richten op de traditionele telefonie. Ook beschik je met VoIP telefonie over veel meer mogelijkheden, zoals gesprekstatistieken, koppeling met CRM-systeem en de mogelijkheid tot het opnemen van gesprekken.

Medewerker ervaart de voordelen van VoIP telefonie

Waarom kiezen voor VoIP telefonie?

Er zijn genoeg redenen om te kiezen voor VoIP telefonie: je kunt altijd en overal bellen, bespaart op je belkosten én geniet van veel handige features. Bovendien heb je niet veel nodig om met VoIP te starten omdat er geen nieuwe infrastructuur en telefoniecentrale geïmplementeerd hoeft te worden. Ook is het mogelijk om belrapportages in te zien en daarop in te spelen. Conclusie: VoIP is dé manier om zakelijk te bellen en past perfect bij de moderne werkplek van tegenwoordig.

Lees ook

Download het e-book “Slimme zakelijke telefonie”

Ontdek alle mogelijkheden die VoIP-telefonie te bieden heeft met de tips en informatie in dit e-book. Download het e-book gratis.

Voer uw volledige naam in.
Ongeldig e-mailadres.
Voer uw volledige bedrijfsnaam in.

Blijf op de hoogte
van de laatste trends


Onze klanten
© Connectium. Alle rechten voorbehouden. Website door Gijs®