Zakelijk glasvezel aanleggen: hoe gaat dat in z'n werk?

Op steeds meer plaatsen is het mogelijk om gebruik te maken van zakelijk glasvezel. Maar hoe gaat precies het aanleggen van zakelijk glasvezel in zijn werk? Hieronder vind je een stappenplan van de aanleg van zakelijk glasvezel:

  1. Aanvraag en inventarisatie glasvezelaansluiting
  2. Offerte zakelijk glasvezel
  3. Start aanleg zakelijk glasvezel
  4. Civiele werkzaamheden
  5. Technische oplevering

Stap 1: Aanvraag en inventarisatie glasvezelaansluiting

Nadat wij een aanvraag binnen krijgen nemen we zo snel mogelijk contact met je op. We gaan allereerst onderzoeken of er al een glasvezelaansluiting ligt naar het pand en of daar gebruik van kan worden gemaakt.

Indien deze aansluiting nog niet aanwezig is moet er een nieuwe aansluiting worden gegraven. Aan de hand van de dichtstbijzijnde centrale wordt bepaald hoever er moet worden gegraven. Dit kan een klein stuk zijn, maar in sommige gevallen moet er onder de weg door worden geboord.

Tijdsduur: 1 week

Stap 2: Offerte zakelijk glasvezel

Als je gaat voor het aanleggen van zakelijk glasvezel kun je kiezen uit verschillende snelheden. Wij snappen dat het lastig is om te bepalen welke snelheid het beste bij jouw organisatie past. Je wil ten slotte niet iets afnemen waar je nauwelijks gebruik van maakt. Daarom geven wij vaak op basis van het huidige gebruik en een inschatting van het toekomstige gebruik een advies, zodat je nooit teveel betaalt.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je in de toekomst toch een snellere internetverbinding nodig hebt. Geen probleem. De snelheid kunnen we gemakkelijk upgraden.

Op basis van de in kaart gebrachte situatie wordt de offerte samengesteld en communiceren we de verwachte opleverdatum met jou.

Tijdsduur: 1 week

Stap 3: Start aanleg zakelijk glasvezel

Nadat er akkoord is gegeven op de offerte gaan we meteen voor je aan de slag. We beginnen allereerst met het in kaart brengen van de route over het eigen terrein en de inpandige route. We schakelen hiervoor onze vaste aannemer in.

Ligt er al een glasvezelnetwerk naar het pand? Dan kunnen we in de meeste gevallen gebruik maken van de huidige apparatuur en is het alleen nog een kwestie van aansluiten in de meterkast.

Indien er nog graafwerkzaamheden moeten plaatsvinden zijn vergunningen noodzakelijk. Deze moeten eerst worden aangevraagd. Er kan een tijd overheen gaan voordat deze vergunningen worden afgegeven. Maar zodra ze er zijn kunnen we van start met de aanleg van het zakelijk glasvezel.

Tijdsduur: 8-12 weken

Stap 4: Civiele werkzaamheden

Op het moment dat we de vergunningen ontvangen, worden de benodigde middelen en materiaal definitief gepland. De aannemer zal zo snel mogelijk aan de slag gaan met de werkzaamheden. Deze werkzaamheden bestaan uit het graven van geulen voor de buizen en eventuele boorwerkzaamheden. Als er werkzaamheden op jouw terrein plaatsvinden, neemt de aannemer altijd daarover contact met je op.

Zodra de civiele werkzaamheden zijn afgerond, worden de buizen gevuld met glasvezel. De glasvezelkabel komt via een waterdichte invoer het pand binnen en wordt dan naar de gezamenlijke bepaalde eindlocatie gebracht, waar de kabel wordt afgemonteerd.

Tijdsduur: 8 weken

Stap 5: Technische oplevering

Nadat de fysieke werkzaamheden bij jou op locatie zijn afgerond, zal de aannemer een meting uitvoeren om te testen of de verbinding aan de gestelde eisen voldoet en deze kan worden opgeleverd. Vervolgens zal de Customer Premises Equipment (CPE; ook wel modem genoemd) worden geplaatst, hier kan je al jouw apparatuur op aansluiten.

Tijdsduur: 1 week

Waarom kiezen voor zakelijk glasvezel van Connectium?

Glasvezel van ConnectiumAndere aanbieders
Onze verbinding is 1 op 1, dat wil zeggen dat jouw verbinding niet gedeeld wordt met andere gebruikers. Hiermee wordt snelheid en stabiliteit gegarandeerd.
Bij veel andere aanbieders wordt de verbinding “versneden”. Dat wil zeggen dat jouw snelheid wordt gedeeld met andere gebruikers. Daardoor kan de prijs gedrukt worden.
Rechtstreekse datacenter koppeling; ben je reeds klant bij Connectium en gebruikt jouw bedrijf clouddiensten van ons? Dan ontsluit jouw verbinding zich in hetzelfde datacenter als waar jouw data staat. Hiermee heb je een optimale snelheid tot jouw diensten.
Wanneer je gebruik maakt van onze cloud diensten, en je kiest voor een andere provider, dan is de route over het internet naar ons datacenter “langer”. Hiermee is de vertraging groter.
Bij glasvezel via Connectium hebben wij het volledige beheer op de verbinding. Wij hebben hiermee het volledige technische gedeelte (routing & switching) in beheer en kunnen supersnel schakelen bij eventuele problemen.
Bij veel andere aanbieders ben je afhankelijk van een derde partij die de verbinding uiteindelijk technisch in beheer heeft. Dit zorgt voor onnodige vertragingen. Bij internetproblemen kunnen wij nagenoeg niks voor je betekenen.
Service Level Agreement (SLA): Bij storingen is het contract-technisch uitermate goed geregeld. Monteurs zijn snel ter plaatse bij eventueel kabelbreuken of andere technische problemen. Uptime is hierbij het sleutelwoord. Belangrijke technische aspecten zijn o.a. 99,9% beschikbaarheid, gegarandeerde latency van <5ms, maximale packetloss van <0,01%.
Bij veel andere aanbieders is de SLA wat minder strak geregeld. Daardoor zijn de wachttijden vaak langer dan je zou willen. Daar komt dan ook een gedeelte van het prijsverschil vandaan. In veel gevallen wordt de beschikbaarheid, latency en packetloss niet gegarandeerd.

Ga jij voor de aanleg van zakelijk glasvezel?

Ook, zoals vele bedrijven, werken op een supersnelle internetverbinding? Kies dan voor het aanleggen van zakelijk glasvezel en profiteer van vele voordelen. Bij Connectium houden we je vanaf de start tot aan de oplevering op de hoogte en heb je een vast contactpersoon waar je terecht kan met jouw vragen.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

IT Beheer

IT Beheer

Narrowcasting

IT Beheer

Netwerken

IT Beheer

Monitoring

Cloud


Klantcases

Klantcases

Nijhuis Toelevering

“Kwaliteit is doen wat je zegt en zeggen wat je doet. En dat doet Connectium.”
Toelevering Online
Klantcases

Toelevering Online

“Wij voelen ons geen nummertje, wat de samenwerking erg prettig maakt.”
Klantcases

Ahorn Bouwsystemen

"Het verschil met voorheen is dat we nu één aanspreekpunt hebben voor vragen of storingen."

Blijf op de hoogte
van de laatste trends


Onze klanten
© Connectium. Alle rechten voorbehouden. Website door Gijs®